شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم فوتبال پرسپولیس ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیای فصل ۲۰۱۸ به مصاف الدحیل رفت.

الدحیل قطر ابتدا در قطر توانست پرسپولیس را شکست دهد و در تهران، بیست دقیقه ابتدایی قفل دروازه بیرانوند را گشود تا کار پرسپولیس به سختی بیفتد. پرسپولیس باید سه گل به‌ثمر می‌رساند و در نیمه اول هرچه زد به در بسته خورد تا امیدها برای صعود کمرنگ شود.

در نیمه دوم سیدجلال حسینی گل تساوی را به‌ثمر رساند، در ادامه اشتباه مدافعان حریف و حرکت گادوین منشأ باعث شد تا پرسپولیس در عین ناباوری به مسابقات برگردد و راهی نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا شود.

شب گذشته و پس از پنج سال، دوباره یک بازی حیثیتی میان تیم‌های فوتبال پرسپولیس ایران و الدحیل قطر برگزار شد.

الدحیل که کاملاً شانس صعود را از دست داده بود تنها یک هدف در تهران داشت؛ اینکه پرسپولیس را ببرد تا علاوه‌بر انتقام شکست بازی رفت و آن شکست غیرقابل‌باور در سال ۲۰۱۹، شاید به السد قطر هم کمک کند که معادلات پیچیده مسیر صعود را گذرانده و پرچم لیگ ستارگان قطر را در آسیا بالا نگه دارد.

پس از آنکه السد رودرروی نسف‌قارشی ازبکستان صدرنشین گروه B قرار می‌گیرد، الدحیل باید در تهران به میهمانی پرسپولیس می‌رفت و بعد از افت چند ساله تیم‌های باشگاهی قطری، لیگ ستارگان برای فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ لیگ قهرمانان تنها دو نماینده داشت که در الدحیل و السد خلاصه می‌شدند.

الدحیل که زیر نظر فیلیپ گالتیه متحول شده قبل از بازی با پرسپولیس حذف شده بود و حتی انگیزه‌ای برای اینکه پل صعود السد قطر باشد هم نداشت، مقابل پرسپولیس نمایشی فراتر از انتظار ارائه داد.

در نهایت در جدال تیم‌های فوتبال پرسپولیس ایران و الدحیل قطر که در چارچوب هفته ششم و پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و در ورزشگاه آزادی مقابل هم صف‌آرایی کردند شاگردان کریستوف گالتیه موفق به شکست دادن میزبان خود شدند تا انتقام آن بازی را بگیرند. شهاب زاهدی زننده تنها گل پرسپولیسی‌ها بود و محمد مونتاری و مایکل اولونگا گلزنان الدحیل بودند.

مدافعان و دروازه‌بان الدحیل در تمام زمان بازی ضمن خوش شانسی و موقعیت‌هایی که مقابل دروازه‌شان از دست رفت طوری برای دفع و مهار توپ تلاش می‌کردند که انگار شانس صعود دارند یا با نباختن مقابل پرسپولیس به پاداش عجیب و غریبی دست می‌یابند.

نمایش بازیکنان الدحیل و شادی آنها بین دو نیمه و بعد از بازی عجیب بود و به‌طور علنی ثابت کردند به‌دنبال انتقام شکست بازی رفت و آن شکست تلخ سه بر یک معروف در مرحله یک‌چهارم نهایی سال ۲۰۱۸ بوده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.