شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در این آیین با بیان این مطلب با تبریک ایام ماه شعبان و ولادت حضرت بقیه الله اعظم (عج) افزود: انشالله به زودی پرچم پرافتخار عدالت، آزادی، نور و معنویت در همه دنیای امروز سایه اندازد و شاهد شکل گیری جامعه زیبای مهدوی باشیم؛ همان وعده‌ای که به همه امت ها داده شده‌ است.

وی ادامه داد: خدا را شاکر هستیم مجموعه جشنواره های فجر انقلاب با این دوره از جشنواره شانزدهم هنرهای تجسمی به پایان رسید. همکارانم در حوزه بخش ها و معاونت های مختلف وزارت فرهنگ در این مدت، دوره متراکم پرحجمی از رویدادها را برگزار کردند.

اسماعیلی گفت: خدمت صادقانه به اصحاب هنر و فرهنگ انگیزه ای بود که همه ما را مصمم می کرد این کار فشرده را انجام دهیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ماهیتی فرهنگی دارد و به همین دلیل قله جشنواره‌های فرهنگی هنری را در ایام پیروزی انقلاب قرار داده است، تصریح کرد: جشنواره‌های فیلم فجر، تئاتر، موسیقی، شعر، کتاب سال، نمایشگاه رسانه ها از جمله این جشنواره ها است که حسن ختام آن نیز جشنواره هنرهای تجسمی است.

اسماعیلی افزود: هنرهای تجسمی در شاخه های مختلف خود باعث رونق سایر بخش های هنری است و همه بخش های هنری وابسته هم درخشش در هر یک از رشته های هنرهای تجسمی است و به عنوان مثال هیچ مجموعه فرهنگی و نمایشی بی‌نیاز از تصویر، عکاسی و هنرهای والایی که در این بخش قرار دارد، نیست.

وزیر فرهنگ گفت: در سال‌های اخیر با حضور عزیزان ما بنای حرکت جدیدی را در حوزه هنرهای تجسمی آغاز کردیم؛ با فعالیت شورای هنر در وزارت فرهنگ که مصوبات آن بلافاصله در صحن شورای عالی طرح و با ابلاغ رئیس جمهور اجرایی می شود و راه کوتاهی برای حل مشکلات است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با قدردانی از زحمات دست اندرکاران این جشنواره ادامه داد: راه‌اندازی بازارهای هنر تجسمی مصوبه اخیری است که امروز ابلاغیه آن را آوردم تا مژده آن را به همکارانم دهم و «اکسپو‌ژاپن» را پیش رو داریم که با مصوبه هیات وزیران مدیریت محتوایی آن در اختیار وزارت فرهنگ قرار گرفت و انشالله بتوانیم حضور هنرهای تجسمی را باشکوه تر از دوره های قبل در این بازار جهانی هنر داشته باشیم.

وی تاکید کرد: دستور پرداخت هزینه های  شرکت در دوسالانه ونیز هم داده شده  تا اصحاب هنرهای تجسمی حضور پررنگی را در ونیز داشته باشند.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه سایر مطالبات هنرهای تجسمی در رشته های مختلف هم انشاالله تامین خواهد شد، تصریح کرد: در وزارت فرهنگ هیچ محدودیتی در حمایت از هنرمندان هنرهای تجسمی نداریم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.