جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهریار، درمورخه سیزدهم دی ماه با همکاری این اداره و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شهریار و انجمن ادبی مکتب شهریار با حضور مهندس طاهری فرماندار، غلامی بخشدار مرکزی، پاک مهر معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری، کردی رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران، سرهنگ نادری رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان تهران، سرهنگ الهیاری فرمانده نیروی مقاومت، اعضای شورای اسلامی، صدری رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس، نیک خواه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهریار، خانواده معظم شهداء و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اقدام به برگزاری سوگواره شعری باعنوان سردار فاطمی برگزار شد.

این مراسم از ساعت ۱۰ با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و سرود جمهوری اسلامی آغاز و در ادامه اسماعیل زاده مجری این مراسم ضمن عرض تسلیت ایام شهادت دخت نبی اکرم(س) و خوش آمد به حضار به بیان مرثیه ای در سوگ حضرت زهرا(س) پرداخت.

در ادامه شاعران: خان محمدی، تفرشی، پازوکی، صداقت نژاد رمضانخانی و خانمها مومنی جو و حسنوند اشعار آئینی خود را قرائت نمودند.

مهندس طاهری فرماندار ضمن عرض تسلیت بمناسبت ایام فاطمیه و تشکر از مسئولین برگزار کننده این سوگواره در سخنانی به تشریح ابعاد شخصیت منحصر بفرد و ویژگیهای سردار دلها حاج قاسم سلیمانی که برگرفته از مکتب اسلامی می باشد پرداخت و ایشان را الگوی مناسبی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تزکیه نفس و رشد به سوی تعالی برشمرد.

تجلیل از خانواده های معظم شهداء بنامهای علیرضا جعفری و احمد شمسی پور با حضور مسئولین حاضر از دیگر برنامه های سوگواره سردار فاطمی بود.

اجرای نقالی توسط استاد قوام الدین قاسمی مسئول انجمن هنرهای آئینی و پخش نماهنگ طلوع زیبا توسط انجمن بسیج هنرمندان از بخشهای دیگر این آئین بود.

در بخش پایانی سوگواره باحضور مسئولین با اهدای لوح سپاس و هدایا از شاعران مدعو و  هنروران هنرهای نمایش آئینی تجلیل بعمل آمد.

برگزاری سوگواره شعر سردار فاطمی درشهریار

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.