شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ



به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اثر «کله همایونی» از مجموعه «کتاب‌های خندان» نوشته عبدالله مقدمی و به تصویر‌گری علیرضا پور‌حنیفه به تازگی از سوی انتشارات مدرسه منتشر شده است. 

کتاب کله همایونی نقیضه‌ای بر روزنامه خاطرات چند‌ تن از بزرگان دوره قاجاریه از جمله ناصرالدین‌شاه، اعتماد السلطنه و عین الدوله است که نویسنده سعی کرده است سبک نوشتاری کتاب را به سبک زبان فارسی سختی که در زمان قاجار رواج داشت بنویسد و در کتاب، داستان یک دانش‌آموز قاجاری که بر حسب تصادف یک تبلت پیدا کرده و با یک دانش‌آموز امروزی چت می‌کند و کلی حرف‌های بامزه بینشان رد و بدل می‌شود را با لحنی طنز‌گونه روایت می‌کند. 

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم: 

«امروز از خواب برخاسته با حالی کیفور روانه مکتب‌خانه شدیم. بحمدالله نسناسک در خانه، کپه مرگش را گذاشته، ما را رها کرده بود. خلاصه که با سینه‌ای ستبر به مکتب‌خانه رفتیم. از جهت اینکه مشق را خودمان نوشته بودیم. یک نگاه قرص و قایمی به میرزا کردیم که حساب کار دستش بیاید. آمد‌‌‌‌‌‌! گفت: بفرمایید حضرت والا. در دلمان یک مختصر کیفی کرده، روی تشکچه‌مان نشستیم. 

فرهاد میرزا که دیروز از جلال و جبروتمان ترسیده بود، خنده ما را دیده، یابو برش داشت. با دست زد پشتمان که مثلا خیرسرش بگوید از مقام چاکری جلوتر رفته.» 

«کله همایونی» در ۹۶ صفحه، شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و با قیمت ۴۹۰۰۰ هزار تومان راهی کتاب‌فروشی‌ها شد.  



منبع

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.