شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، مهدی شکیبامهر امروز _چهارشنبه نهم اسفند_ در جمع خبرنگاران با اشاره به ماده (۸) «قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی» و «آئین نامه اجرایی» مصوب آن، در خصوص نحوه فعالیت جبهه‌ها و ائتلاف‌های سیاسی جهت اعلام فهرست‌های انتخاباتی، اظهار کرد: احزاب و جبهه‌های سیاسی می‌توانند پس از تأیید صلاحیت داوطلبان، فهرست انتخاباتی خود را به‌صورت مجزا برای حوزه‌های انتخابیه دارای بیش از یک کرسی و تا سقف کرسی‌های آن حوزه انتخابیه تنظیم و با توجه به سطح فعالیت ملی و یا استانی آن حزب و جبهه به ستاد انتخابات کشور یا فرمانداری‌ها اعلام کنند.

وی افزود: احزاب و جبهه‌های سیاسی مکلف هستند فهرست خود را برای ارائه به ستاد انتخابات و یا فرمانداری، با قید عنوان فهرست، طی نامه مکتوب با امضای دبیرکل یا نماینده قانونی آن حزب یا جبهه و به ضمیمه موافقت کتبی نامزدها برای عضویت در فهرست، ارسال کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه اضافه کرد: آگهی اسامی نامزدها و فهرست‌های یاد شده پس از تأیید ستاد انتخابات کشور یا فرمانداری‌ها منتشر می‌شود و پس از اعلام رسمی حمایت گروه‌ها، مجامع و اقشار مختلف از نامزد مورد نظر، وی می‌تواند حمایت آن‌ها را در آثار تبلیغاتی مجاز خود، درج و منتشر کند.

شکیبامهر تاکید کرد: چنانچه نامزدهای انتخابات بخواهند در آثار تبلیغاتی خود از اعلام نظر، نام، تصویر یا نماد شخصیت‌ها، مقامات اشخاص حقیقی حقوقی، احزاب و گروه‌ها استفاده کنند، لازم است اعلام نظر کتبی و امضا شده وی تسلیم هیئت استانی بررسی تبلیغات شود، البته اعلام نظر شخصیت‌ها به شرطی مجاز است که بدون ذکر عنوان و مسئولیت آن‌ها باشد.

وی گفت: ستاد انتخابات انتظار دارد در راستای شاخص‌های چهارگانه انتخابات، مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت، همه فعالان سیاسی در عرصه انتخابات نسبت به رعایت چارچوب‌های قانونی در تبلیغات و فهرست‌های انتخاباتی دقت نظر داشته باشند.

به گزارش ایمنا، منظور از احزاب و جبهه‌های سیاسی در این اطلاعیه، موضوع ماده ۱ قانون «نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی» مصوب ١٣٩۴/١١/۴ است که آخرین فهرست آن‌ها در پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور در تاریخ یکم اسفند ۱۴۰۲ منتشر شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.