شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ



تهمینه حدادی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از چاپ دوم «جهان، مال من است» خبر داد و افزود: قهرمان این داستان، پسربچه کوچکی است که آرزوی دیدن دنیا را دارد. او و پدرش در خیالات خود با اتومبیل، دوچرخه، قایق و سورتمه، تمام دنیا را زیر پای خود می‌بینند. جالب این‌که پسر کوچولوی قصه، کودکی با نیازهای ویژه است که شاید تصور کند به خاطر محدودیت‌هایش، حتی نمی‌تواند رویای سفر به دور دنیا را در سر بپروراند و من آگاهانه او را انتخاب کرده‌ام.
 
این نویسنده کودک و نوجوان در پاسخ به این‌که چرا سفر و جهانگردی را به عنوان موضوع اصلی داستان انتخاب کرده گفت: چون خیلی از ما این رویا را در سر داریم و دلمان می‌خواهد همه دنیا را ببینیم. رویایی که آرام آرام به خاطر مشکلات مالی، تغییر اولویت‌ها و خیلی چیزهای دیگر کمرنگ می‌شود و دیگر در مخیله‌مان هم نمی‌گنجد که می‌توانیم جهان را کشف کنیم؛ اما من دوست داشتم درباره این رویا بنویسم.
 
به گفته حدادی تاکنون سه رایت از کتاب «جهان، مال من است» فروخته شده و قرار است داستان در کره جنوبی منتشر و به زبان‌های پرتغالی و ترکی استانبولی هم ترجمه شود. ضمن این‌که تصویرگری این کتاب هم جوایزی را به خود اختصاص داده و درکل، تصویرها پیام جهانی دارند؛ مثلا برای نشان دادن پاریس از نماد برج ایفل استفاده شده اما در کنار آن، آدم‌هایی از نژادها و ادیان مختلف دیده می‌شوند.
 
«جهان، مال من است»، نوشته تهمینه حدادی با تصاویر هاله قربانی از سوی بخش کودک و نوجوان انتشارات فاطمی یعنی «کتاب‌های طوطی» برای کودکان منتشر شده و در کمتر از چند ماه به چاپ دوم می‌رسد.
 



منبع

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.