شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ



به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، هادی حیدری طراح، نقاش و کاریکاتوریست مطرح کشور با تایید این خبر در صفحه شخصی خود نوشت: «بسیار به او مدیونم. او اولین استادم بود؛ زمانی که پانزده ساله بودم؛ سال هفتاد و یک. شریف و شوریده‌سر بود و مرام و آزادگی ویژه‌ای داشت. از یک ساعت پیش که خبر درگذشتش را از زبان دوست عزیزم جناب نیکنام حسینی‌پور شنیدم، بی‌نهایت افسوس خوردم از رفتن این انسان شوریده و عاشق.

به خانواده شریف، محترم و نجیبش و به تمامی هنرمندان، دوستان و دوست دارانش تسلیت می‌گویم.»

حبیب‌الله صادقی در سال ۱۳۳۶ در خانواده‌ای سنتی در محله تهران‌نو چشم به جهان گشود. از همان سال‌های کودکی در محل کار پدر با نام روزنامه اطلاعات آشنا شد، همانجایی که سال‌ها بعد او و یکی از برادرانش به عنوان روزنامه‌نگار در بخش تحریریه مشغول به کار شدند.

وی نخستین بار نقاشی را در ۸ سالگی شروع کرد و از همان دوران جرقه‌های علاقه وافرش به نقاشی برای همگان روشن شد. در کنار نقاشی عطش و نیاز او به ادبیات نیز اوج گرفت.

در سال ۱۳۵۲ در امتحان ورودی هنرستان هنرهای زیبا پسران تهران پذیرفته شده و در سال ۱۳۵۵ موفق به دریافت دیپلم شد. در همان سال پس از قبولی در کنکور در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران پذیرفته شد. دوره تحصیلات کارشناسی ارشد را در دانشگاه تربیت مدرس به پایان رساند و پس از توقفی چند ساله دوره دکتری پژوهش هنر خود را نیز در همان دانشگاه به پایان رساند.

 



منبع

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.