شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ



فیض شریفی (شاعر و نویسنده) در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ضمن اشاره به این‌که برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پس از دو سال وقفه اتفاق میمونی است، عنوان کرد: در مدت شیوع بیماری کرونا برخی مولفان، ناشران و کتابفروشی‌ها متضرر شدند؛ برپایی چنین نمایشگاهی می‌تواند بسیاری از ناشران را از ورشکستگی نجات دهد. باعث خوشحالی است پس از مدتی جمعی فرهنگی و ادبی دور هم جمع شوند و اتفاقی بزرگ رخ دهد.
 
او با اشاره به تاثیر گزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ترویج مطالعه اظهار کرد: در این نمایشگاه یک کار جمعی صورت می‌گیرد و بیشتر مسئله دیدارها مطرح است، دیدار مخاطبان و نویسندگان، مخاطبان ناشران و اهالی فرهنگ و ادب با یکدیگر.
 
وی همچنین مطرح کرد: کتاب باید از نزدیک دیده و خوانده و رونمایی شود تا مردم ببینند و بخوانند و به دیگران نیز پیشنهاد دهند. بسیاری از ناشران برخی از آثار خود را در نمایشگاه عرضه می‌کنند و وقتی کتاب به فروش برسد مولفان نیز به حرکت درمی‌آیند.
 
این شاعر ضمن بیان این‌که در نمایشگاه کتاب سی‌وسوم حضور پیدا خواهد کرد، تصریح کرد: از مجموعه شعر زمان ما کتابی هم درباره دو نویسنده و شاعر برجسته کشورمان در دست انتشار است که امیدوارم زودتر چاپ شود و در نمایشگاه کتاب امسال عرضه شود.
 
فیض شریفی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه برخی از آثار من که قبلا منتشر شده بود در این نمایشگاه حضور دارد، گفت: کتاب «و شعر چیست؟ نقد و نظر نوین شعر»، دو کتاب از مجموعه «شاعران معاصر ایران» و همچنین یک کتاب از مجموعه «شعر زمان ما» که به تازگی نوشته و منتشر شده‌اند به همراه چند کتاب دیگر از جمله آثاری است که در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد.
 



منبع

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.