شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، منابع عراقی اعلام کردند که از سال ۲۰۱۵ میلادی تا کنون در اثر حملات ارتش ترکیه به اقلیم کردستان عراق، ۱۳۸ غیرنظامی جان باخته‌اند و شمار دیگری هم زخمی شده‌اند. ترکیه ادعا می‌کند که مواضع گروه‌هایی را در شمال عراق هدف قرار می‌دهد که از نظر آنکارا، تروریستی هستند.

اظهارات مهم «نوری المالکی» درباره مقتدی صدر

نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون و نخست وزیر پیشین عراق در گفتگو با شبکه ماهواره‌ای العهد عراق سخنان مهمی را درباره مقتدی صدر و ابراز تمایل شدید برای برقراری روابط حسنه و دوستانه با جریان صدر و شخص مقتدی صدر بیان کرده است.

مالکی در این زمینه گفته است : من آماده هستم همه گذشته را به فراموشی بسپرم و روابط حسنه‌ای را با سید مقتدی صدر داشته باشم چرا که ما امروز وظیفه ما این است که فتنه‌ها را خنثی و به وحدث و تمامیت ارضی عراق فکر کنیم.

واکنش جریان صدر به فایل ادعایی منتسب به نوری المالکی/ رئیس هیئت صدر: برخی به دنبال فتنه میان شیعیان هستند

احمد المطیری، رئیس هیئت سیاسی جریان صدر در سخنانی در واکنش به آنچه فایل صوتی منتسب به نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون خوانده می‌شود، اذعان کرده است که برخی طرفها به دنبال ایجاد فتنه در میان اکثریت جمعیت عراق(شیعیان) هستند.

وی گفت: انتشار فایل صوتی منتسب به آقای مالکی برای ایجاد اختلاف میان پیروان یک مذهب(شیعیان اکثریت جمعیت عراق) است.  خاطر نشان می‌شود مالکی تاکید کرده است فایل منتسب به وی، جعلی و ساختگی است.

نیروهای امنیتی اقلیم کردستان مانع برگزاری تظاهرات علیه تجاوزات ترکیه شدند

شبکه العهد گزارش داد که نیروهای امنیتی اقلیم کردستان از برگزاری تظاهرات علیه تجاوزات ترکیه در پارک شاندر در مرکز اربیل جلوگیری کردند.

ارادت ویژه کُردهای فیلی و ترکمان‌های عراق به امام زمان(عج)/ «سلام فرمانده» به شهر حماسه‌های فراموش نشدنی «حاج قاسم» و یارانش رسید

ترکمان‌ها در شهر شیعه‌نشین «آمرلی» که یادآور حماسه‌‌های فراموش نشدنی شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران شهیدش در برابر تروریست‌های تکفیری داعشی بود، به عشق امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف)، سرود زیبای «سلام فرمانده» را اجرا کردند.

کُردهای فیلی عراق هم در مراسمی در شهر «بلدروز» در استان  دیالی، سرود سلام فرمانده را به زبان کُردی اجرا کردند.

شهر آمرلی در شمال شرق استان صلاح الدین است که اکثریت جمعیت آن را شیعیان ترکمان تشکیل داده است، این شهر در جریان یورش تروریست‌های داعشی به عراق در سال ۱۳۹۳ به مدت ۸۹ روز کامل در محاصره تکفیری‌ها قرار داشت و مردم این شهر با کمک نیروهای مقاومت به فرماندهی شهیدان حاج قاسم و ابومهدی، تمام این مدت را با کمترین امکانات از سلاح و مواد غذایی و حتی آب نوشیدنی ایستادگی و مقاومت کردند و سرانجام عملیات شکست حصر آمرلی به فرماندهی و حضور شخص حاج قاسم در روز سی و یکم آگوست ۲۰۱۴ برابر با نهم شهریور ۱۳۹۳ با موفقیت پایان یافت.

انتهای پیام/



منبع

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.