شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ


به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، داشتن تغذیه مطلوب یکی از مهمترین راههای کسب سلامتی جسمی و ورحی است.

این موضوع درباره مادران باردار از اهمیت بالا و ویژه ای برخوردار است؛ به طوری که نداشتن تغذیه صحیح و کمبود مواد غذایی مناسب باعث آسیب به جنین و سوء تغذیه می شود و این موضوع می تواند روی رشد جسمی و ذهنی نوزاد تاثیر زیادی داشته باشد.

جمعی از مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه فارس من این خبرگزاری با راه اندازی ÷ویشی ، خواستار توجه ویژه دولت به موضوع تغذیه مادران بار به ویژه قشر آسیب پذیر جامعه شده اند.

این مخاطبان در پویش خود بیان داشته اند: نظر به اینکه برخی از بیماریهایی که مادران به آن مبتلا می‌شوند و درمان آنها هزینه‌های سنگینی را به دولت تحمیل می‌کند ناشی از سوءتغذیه مادر در ایام بارداری است که جنین را ضعیف و مستعد دریافت بیماری در آینده می‌کند؛ چرا که بسیاری از خانواده‌های پر اولاد از طبقات ضعیف جامعه هستند که در زمان بارداری توجه لازم به تغذیه ایشان معطوف نمی‌شود.

لذا دولت‌ها برای پیشگیری از هزینه‌های کلان درمانی آتی با هزینه کمی، جلوی بروز این بیماری‌ها را بگیرند. مثلا در برخی از کشورها در قالب کوپن‌های غیرقابل فروش  در درمانگاه‌ها در اختیار خانم‌های باردار متقاضی، می‌گذارند و سعی می شود نیاز پروتئینی، ویتامینی و مواد معدنی بانوی باردار را به طور هفتگی بصورت مقداری شیر، پنیر، کره، آب میوه و … را با این کوپن‌ها تامین کنند.

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.