پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ


به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، موضوعات مرتبط با اینترنت، دغدغه اصلی مشترکان تلفن همراه است. این روزها تقریبا اغلب مشترکان موبایل از سرویس اینترنت استفاده می کنند و به همین دلیل روی کیفیت و سرعت آن حساسیت دارند.

یکی از محورهای کیفی در سرویس اینترنت همراه، حجم واقعی بسته های اینترنت است که حجم خریداری شده و حجم ارائه شده به مشتری باید با هم تطابق داشته باشد. اما این موضوع همیشه به همین روشنی و شفافی نیست.

در این باره، کاربران فارس من با ثبت سوژه در این سامانه بر لزوم یک نرم‌افزار دولتی برای مدیریت مصرف اینترنت تاکید کرده اند و خواسته اند از این طریق ایده خود را مطرح کنند و به گوش مسوولان برسانند.

*وزارت ارتباطات برنامه رسمی برای صحت‌سنجی حجم واقعی بسته‌های اینترنت ارائه کند

سردبیر این سوژه می گوید که اپراتورهای تلفن همراه کم فروشی می کنند و روی این موضوع مطمئن است.

این کاربر سامانه فارس من می گوید: در چنین شرایطی که مردم از حجم واقعی بسته های اینترنت همراه مطمئن نیستند و درباره آن ابهام دارند و همچنین وقتی برنامه های اختصاصی اپراتورها برای مدیریت مصرف اینترنت کارایی لازم را ندارد و اپراتورها از طریق این برنامه هم میزان واقعی مصرف اینترنت را اعلام نمی کنند، نیاز به یک برنامه رسمی دولتی است که در این زمینه بی طرف باشد.

وی که مشترک هر دو اپراتور است، ادامه می دهد: یکی از اپراتورها که اینترنت بهتری است کم فروشی بیشتری هم دارد. اپراتور دیگر آنتن دهی مکالمه بهتری دارد اما سرویس اینترنت ضعیف تری دارد و در عین حال کم فروشی کمتری هم دارد. اما باید هر دو اپراتور را برای رفع احتیاجات خود داشته باشم.


هر یک از اپراتورهای موبایل اپلیکیشنی کاربردی برای اطلاع از جزئیات مصرف دارند

*شائبه کم فروشی اینترنت بیش از این هم سابقه دارد

شائبه کم فروشی اینترنت سابقه دارد و موضوع تازه ای نیست. اتفاقا در دولت دوازدهم بود که در مقطعی گلایه از کم فروشی اپراتورهای موبایل بالا گرفت تا جایی که وزیر وقت ارتباطات و فناوری اطلاعات دستور تشکیل تیمی ویژه برای بررسی موضوع را داد.

در آن زمان حفظ حقوق مشترکان مهمترین اولویت رگولاتوری تعیین شد.

بیشترین شکایت هایی که به دست رگولاتوری رسید مربوط به گلایه از ارائه نشدن کامل خدمات خریداری‌ شده توسط اپراتور ها بود. البته رگولاتوری موضوع را بررسی کرد اما مواردی از تخلف احصاء نشد.

*گلایه ادامه دار از کم فروشی در اینترنت 

کاربر دیگری که او هم معتقد است که اپراتورها کم فروشی می کنند، با ذکر مثالی به خبرنگار فارس، گفت: دو سیم کارت دارم که برای هر دو بسته مشابهی را خریداری می کنم. خیلی جالب است که استفاده یکسان و مشابه ای از هر دو دارم اما همیشه بسته یکی از سیم کارت ها زودتر از دیگری به پایان می رسد. این موضوع همیشه تکرار می شود و دلیل قانع کننده ای برای آن پیدا نکرده ام.

وی ادامه داد: برای هر دو بسته یک ماهه می خریدم و یکی از بسته ها تقریبا یک ماهی استفاده می شود و بسته روی سیم کارت اپراتور دیگر تقریبا همیشه به نیمه ماه نرسیده تمام می‌ شد.


از وقتی سرعت اینترنت همراه بیشتر شده است، کاربران بیشتر احساس می کنند که بسته آنها زودتر به اتمام می رسد

*کاربران برای اطمینان از صحت بسته های اینترنتی چه کنند؟

پیمان قره‌ داغی مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می گوید: رگولاتوری شکایت ها از مطابقت نداشتن حجم خریداری‌ شده و حجم دریافتی را بررسی و به آنها رسیدگی می کند.

وی گفت: مشترکانی که احساس می کنند اپراتور کمتر از حجم خریداری شده را برای آنها منظور می کند می توانند در سامانه ۱۹۵ ثبت شکایت کنند.

قره‌ داغی یادآور شد: همچنین علاوه بر این،‌ اگر مشترکان در موضوعات دیگری از جمله عدم تطبیق سرعت فروخته‌ شده و سرعت دریافتی یا اعمال نکردن تعرفه‌ کمتر برای سایت‌ های داخلی و پیام‌ رسان‌ های بومی هم از اپراتورها گلایه دارند می توانند شکایت ثبت کند.

سامانه ۱۹۵ سامانه ای برای ثبت و پاسخگوئی به شکایات مشترکان سرویس های ارتباطات و فناوری اطلاعات است که از طریق آدرس https://195.cra.ir و شماره تلفن ۱۹۵ در دسترس است.

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.