شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ



به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سفر به سرزمین قصه‌ها و گشت‌وگذار در دنیای بی‌انتهای آن، همواره لذت‌بخش و جذاب است. گاهی قصه‌ها از دل رویدادها و اتفاقات واقعی سر برمی‌آورند و به همین شکل داستان‌های گوناگونی آفریده می‌شود. در این میان، قصه‌های زیادی از پیامبران و امامان (ع) روایت شده است که در لابه‌لای کتاب‌های تاریخ جا خوش کرده‌اند. داستان‌هایی به شیرینی عسل، داستان‌هایی که برای کودکان بازنویسی می‌شود و با زبانی ساده و صمیمی، به همراه تصاویر جذاب و رنگارنگ، آنها را به میهمانی پیامبران و امامان (ع) می‌برد.
 
زندگی امامان ما شیعیان، پُر از حادثه‌های پندآموز و جالب است. این حادثه‌ها ما را با زندگی آن بزرگواران آشنا می‌کند. مجموعه «۸ قصه از امام جواد(ع)» همراه با تصویرهای زیبا، مخاطب را با گوشه‌هایی از زندگی امام جواد علیه‌السلام آشنا می‌کند. در این کتاب هشت قصه، با محوریت زندگی و سیره آن حضرت گردآوری و تدوین شده است.
 
آرزو، آخرین سفر، عموی مهربان، خوش به حال قاسم، مهمان غریب، روزی که عید من شد، درخت خشکیده و روزی که مثل دیروز نبود، عناوین داستان‌های این مجموعه است که هر یک به طور جدا در قالب کتاب منتشر شده بودند و بعد در یک جلد در کنار هم قرار گرفتند. داستان‌های این مجموعه دربردارنده اطلاعات خوبی از زندگی و زمانه آن امام بزرگوار برای کودکان ۹ تا ۱۲ سال است. ضمن آنکه مخاطب را با سبک زندگی ایشان‌ به عنوان یک الگوی کامل و متعالیِ رفتار، در شرایط گوناگون آشنا می‌کند.
 
قصه‌هایی از دوران کودکی امام جواد(ع)، علم و مهربانی ایشان، شیوه درست کمک به نیازمندان و رفتار خوب و شایسته با مخالفان، نترسیدن از زورمندان و موضوعاتی دیگر؛ این‌ها همه در داستان‌های زیبای این مجموعه با تصاویر رنگارنگ و جذاب، کودکان را به دنیای قصه‌هایی واقعی از دل تاریخ می‌برد.
 
حسین فتاحی مؤلف این مجموعه است. او در سه حوزه تألیف، ترجمه و بازنویسی آثار کلاسیک فارسی برای کودکان و نوجوانان آثار متعددی منتشر کرده که «آتش در خرمن» و «پسران جزیره» در زمینه ادبیات پایداری است و «عشق سال‌های جنگ» رمان دیگر او از سوی نشر قدیانی تاکنون شش بار تجدید چاپ شده است. «مدرسه انقلاب» ،«کودک و توفان» ، «امیرکوچولوی هشتم» و بازنویسی «قصه‌های شاهنامه» و «سمک عیار» از دیگر آثار اوست.
 
انتشارات کتاب‌های بنفشه (گروه کودک و نوجوان انتشارات قدیانی) کتاب‌ «۸ قصه از امام جواد(ع)» نوشته حسین فتاحی با تصویرگری سید حسام‌الدین طباطبایی را به بهای ۲۲۰ هزار تومان عرضه کرده است.



منبع

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.