شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ


به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس: «ماچی فائوکوفسکی» سفیر لهستان در نشست صمیمانه با شهردار منطقه ۱۴ با اشاره به مناسبت هشتادمین سالگرد ورود مهاجران لهستانی و پناهنده شدن آن‌ها از شوروی به ایران گفت: درصدد هستیم مراسم بزرگداشتی همراه با ویژه‌برنامه‌های مختلف فرهنگی همراه با نصب کتیبه تاریخی در آرامستان دولاب به اجرا درآوریم و مایلیم مدیریت شهری نیز در برپایی این برنامه همکاری و مشارکت کند.

وی مهمان‌نوازی ایرانیان و آسایش و آرامشی که مهاجران لهستانی در سال ۱۹۴۲ داشتند را بسیار ارزشمند برشمرد و افزود: یادآوری این تاریخ و آشنایی بیش‌ازپیش ایرانیان با جزئیات این واقعه از اهداف این بزرگداشت است.

سفیر لهستان در ادامه در خصوص اجرای پروژه‌های مشترک احیای فضاهای شهری، احیای آثار تاریخی و طرح‌های زیست‌محیطی نیز اعلام آمادگی کرد.

 

محمدامین سالاری پور شهردار منطقه ۱۴ نیز ضمن معرفی منطقه و بیان خصوصیات ویژه‌ای که باعث شده این منطقه به دارالمؤمنین تهران شهرت یابد، گفت: برای برنامه‌ریزی جهت اجرای ویژه‌برنامه‌ها با عنوان هفته فرهنگی در آبان ماه سال آینده و یادبود مهمان‌نوازی ایرانیان آمادگی کامل داریم و این فرصت را مغتنم می‌شماریم.

سالاری پور یادآوری مهمان‌نوازی ایرانیان از مهاجران لهستانی در متن کتیبه تاریخی را مهم برشمرد و نام‌گذاری روزی برای ارج نهادن به این خصوصیت ایرانی‌ها و دلجویی از مهاجران و پناهنده‌ها را پیشنهاد داد.

طرح بحث خواهرخواندگی تهران با پایتخت لهستان و اجرای پروژه‌های مشترک محیط زیستی از دیگر موارد موردبررسی در این جلسه بود.

این دیدار با حضور سفیر لهستان و تیم همراه، نماینده مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، شهردار منطقه ۱۴، تعدادی از معاونان و مدیران شهرداری منطقه ۱۴ در سالن همایش ساختمان مرکزی شهرداری این منطقه برگزار شد و با اهدای یادبودی از دروازه قدیم دولاب از سوی شهردار منطقه ۱۴ به سفیر لهستان پایان یافت.

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.