شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ



به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، براساس آمارهای نشر موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران‌، در تیرماه سال جاری هشت هزار و ۲۶ عنوان کتاب منتشر شده است که از این میان پنج هزار و ۸۸۳ عنوان تالیفی  و دو هزار و ۱۴۳ عنوان ترجمه بوده است.

شمار کتاب‌های چاپ اول پنج هزار و ۵۰ عنوان و شمار تجدید چاپی‌ها ۲هزار و ۹۷۶ عنوان بوده است. میانگین شمارگان کتاب در تیر ماه به ۹۸۵ نسخه رسیده است. همچنین میانگین قیمت کتاب در نخستین ماه از فصل تابستان به ۷۴ هزار و ۶۵۰ تومان رسیده است.که در مقایسه با بازه زمانی تیرماه سال گذشته ۴۴ درصد رشد را شاهد هستیم.هم‌چنین در قیاس با ماه پیش شاهد هفت درصد رشد بوده است.

در میان رده‌های دیویی نشر  ادبیات با هزار و ۶۵۳ عنوان کتاب،‌ کودک نوجوان با هزار و ۳۷۵ عنوان و علوم عملی با هزار و ۸۳ عنوان به ترتیب بیشترین عناوین منتشره در خرداد را به خود اختصاص داده‌اند.

در حوزه کودک و نوجوان از هزار و ۳۷۵ عنوان کتاب ۶۷۸ عنوان تألیفی و ۴۹۷ عنوان ترجمه بوده است، شمار کتاب‌های چاپ اول در حوزه کودک و نوجوان ۴۵۶ عنوان و شمار تجدید چاپی‌ها حدودا یک برابر و نیم یعنی ۷۱۹ عنوان بوده است.

میانگین شمارگان کتاب در حوزه کودک و نوجوان هزار و ۹۶۵ نسخه و میانگین قیمت نیز نسبت به ماه قبل کاهش داشته و به ۴۰ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

مقایسه آمار نشر در بازه زمانی تیرماه سال جاری و بازه زمانی مشابه در سال گذشته نشان از کاهش بیش از هزار و ۹۰۰ عنوانی تعداد عناوین منتشر شده دارد، اما در حوزه قیمت با رشد ۴۴ درصدی مواجه بوده است.



منبع

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.