شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ



ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد نوزادان سه قلوی دهدشتی در اتاق عمل بیمارستان امام سجاد یاسوج پس از حدود ۱۰ سال متولد شدند.

“محمد طهماسبی”، رئیس بیمارستان امام سجاد یاسوج در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار ایسنا از تولد نوزادان سه قلو در این بیمارستان خبرداد و گفت: یک زن ۳۶ ساله پس از نازایی ثانویه طی نخستین زایمان خود و در ۳۳هفتگی با انجام عمل سزارین در اتاق عمل این بیمارستان صاحب سه فرزند شد.

وی افزود: این خانم که به علت نازایی ثانویه تحت درمان و دارو بود، روز پنجشنبه ۱۵ دی ماه ۱۴۰۱ با “ای.وی.اف” در بیمارستان امام سجاد شهر یاسوج صاحب دو فرزند پسر و یک دختر شد.

طهماسبی با بیان اینکه مادر ۱۰ روز قبل از زایمان با علائم فشارخون در بیمارستان بستری بود، اظهارکرد: هر سه نوزاد سه قلوی این خانم در بخش مراقبت های ویژه نوزادان(NICU) این بیمارستان بستری هستند، نوزاد دختر هم اکنون زیر دستگاه هست و اما حال عمومیش خوب است و دو نوزاد پسر نیز تا دیروز زیر دستگاه بودند اما از زیر دستگاه خارج و خالشان خوب است.

رئیس بیمارستان امام سجاد یاسوج خاطرنشان کرد: وزن هر کدام یک کیلو و ۵۰۰ تا یک کیلو و ۶۰۰ گرم بوده و مادر با حال عمومی خوب ترخیص شده اما نوزادان در بخش مراقبت های ویژه نوزادان بیمارستان بستری هستند.

روح الله کشاورز زاده، پدر این سه قلوها نیز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: پس از حدود ۱۰ سال انتظار صاحب سه فرزند شدم و از اینکه لطف خداوند شامل حالم شده خوشحال هستم.

وی با بیان اینکه اهل روستای “سمغان” شهرستان کهگیلویه و ۳۸ سن دارم و در شیراز به شغل کارگری ساختمان مشغول هستم، افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و شغل کارگری که دارم، نمی‌توانم هزینه نوزادان را تامین کنم و انتظار دارم مسئولان حمایت‌های لازم را داشته باشند.

کشاورز زاده اظهارکرد: طی این ۹ سال تنها با کارگری و گرفتن پنج ۶ وام در شیراز تحت نظر دکتر بودیم تا اینکه خدا نظری به ما انداخت و صاحب سه قلو شده ایم که از خداوند شاکرم هم اکنون خوشحالم اما با توجه به این شرایط مالی خودم و وضعیت اقتصادی جامعه توان مالی لازم را ندارم که تقاضای کمک و حمایت از مسئولان دارم.

پدر این سه قلوها با بیان اینکه تا الان کارگری می کردم و خرج خانواده را تامین می کردم اما از این به بعد دیگر باید به بچه داری کمک همسرم بپردازم که امکان کار کردن برایم فراهم نیست، تصریح کرد: تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستم و خانه هم ندارم.

گفتنی است که در ۹ ماهه امسال ۲۷۶ واقعه ولادت حاصل از چندقلوزایی در استان کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسید که از این تعداد ۱۳۰ واقعه دوقلو، چهار واقعه سه قلو و یک واقعه چهارقلو بوده است.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.