یکشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

گروه اجتماعی خبرگزاری فارس،  گزارش حسابرس رسمی در خصوص  سال های ۹۶ تا ۹۹  شهرداری تهران مورد بررسی اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت. برخی از اعضای شورای ششم می گویند که متاسفانه شورای پنجم نسبت به وظیفه قانونی خود عمل نکرده و حتما در مورد عدم بررسی گزارشات حسابرسی باید پاسخگو باشد.بخش زیادی از توان و انرژی اعضای کمیسیون بودجه شورای شهر تهران برای جبران این عقب ماندگی صرف  و متاسفانه کار رها شده بود و اصلا شفاف سازی صورت نگرفته بود.

با روی کار آمدن شورای جدید جلسات زیادی را برای سرعت بخشیدن به حسابرسی برگزار شد.در حال حاضر ۳۰۶ گزارش حسابرسی از دوره قبل مانده است که قرار است بررسی شود.

در خصوص آخرین وضعیت بررسی گزارش حسابرسی ها با میثم مظفر رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران به گفت‌وگو نشستیم.

بحث گزارشات حسابرسی شهرداری تهران در دستور کار اعضای شورای شهر قرار گرفته است شما به عنوان رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر توضیح دهید که چه اقداماتی در خصوص حسابرسی‌ها انجام شده است و چند گزارش معوق تا کنون تهیه شده است.

از ۳۰۶ گزارش معوق تا بررسی عملکرد/ حسابرسی سال های ۹۶ تا ۹۹ زیر ذربین شورای شهر تهران

۳۰۶ گزارش حسابرسی معوق توسط شورای ششم تهیه شده است این گزارش های حسابرسی مربوط به عملکرد شهرداری تهران در سال‌های ۹۶، ۹۷، ۹۸ و ۹۹ بوده است.

از دو جلسه قبل شورای اسلامی شهر تهران موضوع گزارش حسابرسی‌ها در دستور کار قرار گرفته است و در هر جلسه بخشی از وقت جلسه شورای شهر را به این موضوع اختصاص می‌دهیم. در حال حاضر تعدادی گزارش معوق به دست آمده است.

گزارش حسابرسی مناطق ۷، ۱۲ و ۲۰  شهرداری تهران چگونه بوده است؟ در خصوص واگذاری ۹۰ مغازه  در منطقه ۱۲ به شهرداری تهران  بگویید چرا تاکنون این امر رخ نداده است و در دوره های قبل در این باره تعلل شده است.

۹۰ مغازه که جزو طلب های شهرداری در منطقه ۱۲ است در سال های گذشته وصول نشده است/مدیریت کاهلی کرده است

گزارش حسابرسی مناطق ۱۲، ۷ و ۲۰  شهرداری تهران قرائت شده است و ما مشکلات جدی را شاهد هستیم به خصوص این مشکلات در منطقه ۱۲ است، ۹۰ مغازه و ملک وجود دارد که جز طلب‌های شهرداری تهران است و از سال‌های گذشته وصول نشده است باید این ۹۰ مغازه به شهرداری تهران منتقل می‌شد اما در اثر کاهلی مدیریت قبلی  این امر رخ نداده است.

در خصوص سند پاساژ علاءالدین که گفته می‌شود سه دانگ آن برای شهرداری تهران است توضیح دهید. چرا در این چند دهه سند منتقل نشده است؟

سه دانگ پاساژ علاء‌الدین برای شهرداری تهران است/ شهرداری در سال ۷۳ مشارکتی علاء الدین را ساخت/هنوز اسناد پاساژ به نام شهرداری تهران منتقل نشده است/شهرداری در این سال ها انتفاع مالی هم نداشت

بله، سه دانگ پاساژ علاء‌الدین برای شهرداری تهران است چرا که شهرداری تهران در سال ۷۳ پاساژ علاء‌الدین را به صورت مشارکتی ساخته است و سه دانگ آن باید به نام شهرداری منتقل می‌شد که هنوز این اسناد منتقل نشده و شهرداری در این سال‌ها انتفاع مالی نداشته است.

چرا علاء‌الدین تا کنون سه دانگ را به نام شهرداری نزده است؟

قطعا باید تا ۶ ماه آینده وضعیت علاءالدین تعیین تکلیف شود/آورده شهرداری در سال ۷۳ معادل ۳ دانگ پاساژ بود/سند باید به نام شود و یا پول شهرداری به روز پرداخت شود

باید این موضوع پیگیری شود و پاساژ علاء‌الدین باید سه دانگش یا به نام شهرداری زده شود و یا اینکه به قیمت روز پول آن پرداخت شود در سال ۷۳ شهرداری به صورت مشارکتی با مالک پاساژ علاءالدین را ساخت آورده شهرداری در آن سال‌ها معادل سه دانگ بوده است و مالک باید به قیمت روز پول آن را بدهد و یا اینکه سند را به نام شهرداری بزنند.

 گزارشات در ۱۰ ماه گذشته از مناطق، شرکت‌ها و سازمان‌ها تهیه شده ما به دنبال ایجاد شفافیت و اتاق شیشه‌ای در شهرداری هستیم

قطعا باید تا ۶ ماه آینده وضعیت علاءالدین هم تعیین تکلیف و گزارش در این زمینه به شورا ارائه شود این کار ویژه‌ای است که ما توانسته‌ایم گزارش معوق تهیه کنیم این گزارشات در ۱۰ ماه گذشته از مناطق، شرکت‌ها و سازمان‌ها تهیه شده ما به دنبال ایجاد شفافیت و اتاق شیشه‌ای در شهرداری هستیم.

۳ دانگ پاساژ کتانه هم هنوز به نام شهرداری تهران نشده است/شهرداری در آمدی در این زمینه نداشت/پاساژ کتانه مشارکتی بود

البته این امر در خصوص پاساژ کتانه هم است که یک پروژه مشارکتی در منطقه ۱۲ شهرداری تهران مربوط به سال ۷۵ است که شهرداری انجام داده و باید سه دانگ این پاساژ به نام شهرداری منتقل می‌شد. اما هنوز شهرداری اسناد مالکیت را نگرفته و درآمدی هم در این زمینه نداشته است.

در خصوص چک‌های وصول نشده شهرداری منطقه ۱۲  توضیح دهید.میزان این چک‌ها چقدر است و چرا شهرداری در دوره قبل این چک‌ها را وصول نکرده است؟

۵۵ میلیارد چک را شهرداری وصول نکرده است/شهرداری منطقه کاهلی کرده/ باید یک نورافکن نظارتی ویژه در منطقه ۱۲ روشن کنیم/باید عارضه های ایجاد شده از گذشته برطرف و تعیین تکلیف شود

۵۵ میلیارد تومان چک‌های نکول نشده و سررسید گذشته است که شهرداری منطقه ۱۲ از بدهکاران آن را نگرفته است که باید این چک‌ها وصول شود. شهرداری در این زمینه کاهلی کرده است ما باید یک نورافکن نظارتی ویژه در منطقه ۱۲ روشن کنیم. در دوره قبل مدیریت شهری از سال ۹۶ تا ۹۹ مواردی از حسابرسی‌ها تعیین شده است برخی از موارد گزارش حسابرسی منعکس شده و البته بعضاً مربوط به سنوات گذشته است که عارضه‌های آن باید برطرف و تعیین تکلیف شود.

در خصوص ۵۹۵ هکتار از اراضی فضای سبز عشق‌آباد واقع در منطقه ۲۰ که دچار لطمه شده توضیح دهید کار در این زمینه به کجا رسیده است؟

اراضی فضای سبز عشق‌آباد شهرری دچار لطمه شد/واحدهای تجاری هم در برخی از مجتمع‌های شهرری داریم که باید به نام شهرداری منتقل می‌شد اما نشده است

در منطقه ۲۰ شهرداری تهران مسائل جدی وجود دارد. ۵۹۵ هکتار از اراضی فضای سبز عشق‌آباد شهرری دچار لطمه شده است و درختان آن آسیب دیده‌اند شهرداری موظف است که آنها را جبران کند و همچنین گزارشی از عملکرد در این زمینه ارائه کند. البته ما واحدهای تجاری هم در برخی از مجتمع‌های شهرری داریم که باید به نام شهرداری منتقل می‌شد اما نشده است.

پروژه آهو هنوز تعیین تکلیف نشده است و باید اسناد آن منتقل شود/تخلفاتی را در منطقه ۲۰ شاهد بودیم /چگونگی وصول مطالبات ناشی از عوارض را پیگیری کردیم/قوانین رعایت نشده است

همچنین سه قطعه زمین توسط شهرداری به سایر نهادها داده شده اما هنوز بازگشت داده نشده است. این پروژه به نام پروژه آهو است و هنوز تعیین تکلیف نشده است و باید اسناد آن منتقل شود تخلفاتی را در منطقه ۲۰ شاهد بودیم. چگونگی وصول مطالبات ناشی از عوارض را پیگیری کردیم که باید ۵۰ درصد عوارض نقد و الباقی به صورت اقساط می‌بود و قانون شورا در این زمینه رعایت نشده است.

باید مشکلات در مناطقه ۲۰، ۱۲ و ۷ تا ۶ ماه آینده تعیین تکلیف و گزارش ارائه شود/در بخش نظارتی اقدامات ویژه‌ای انجام شد

گزارش حسابرسی مناطق ۲۰، ۱۲ و ۷ بررسی شده و باید ظرف ۶ ماه آینده مشکلات تعیین تکلیف و دوباره گزارشی به شورا ارائه شود تهیه ۳۰۶ گزارش معوق کار بزرگی است و ما در بخش نظارتی اقدامات ویژه‌ای انجام داده‌ایم که این موضوع بسیار حائز اهمیت و محوری است.

شهرداری تهران چه میزان چک‌های وصول نشده داشته است؟

بالغ بر ۵۶۱ میلیارد چک برگشتی وجود دارد که برای دهه های قبل است/چک های رها شده باید تعیین تکلیف شود/۳۲۴ نفر چک‌های بالای یک میلیارد به شهرداری داده‌اند /رقم چک ها به روز بالغ بر هزاران میلیارد تومان است

بر اساس حسابرسی انجام شده این مسأله واضح است و در کل بالغ بر ۵۶۱ میلیارد چک برگشتی وجود دارد که مربوط به دهه ۷۰، ۸۰ و ۹۰ است که شهرداری وصول نکرده و ۵۶۱ میلیارد چک‌های نکول شده و رها شده داریم که باید تعیین تکلیف شود که اگر بخواهیم به ارزش روز آن را بررسی کنیم بالغ بر هزاران میلیارد تومان برخی اشخاص به شهرداری بدهکار هستند جالب است که از ۵۶۱ میلیارد چک ۳۲۴ میلیارد تومان از چک‌های بالای یک میلیارد تومان است این بدان معناست که ۳۲۴ نفر چک‌های بالای یک میلیارد به شهرداری داده‌اند که این در دهه۷۰، ۸۰ و ۹۰ است اما شهرداری آن را وصول نکرده است.

چرا شهرداری این چک‌ها را وصول نکرده است؟

رقم چک ها قابل قبول است/گزارش حسابرسی شورا بسیاری از موضوعات گذشته را افشا کرد/ در دوره ششم به دنبال شفاف‌سازی هستیم

بعضا مشکلات دادگاهی، قضایی وجود داشته و یا اینکه کاهلی صورت گرفته است و یا بعضا بدهکاران در زندان بودند اما رقم این چک‌ها قابل توجه است. گزارش حسابرسی شورا این را افشا می‌کند که ۵۶۱ میلیارد تومان چک سررسید گذشته داشته‌ایم که باید پیمانکاران و بدهکاران به شهرداری می‌دادند اما این امر رخ نداده و در گزارش حسابرسی این موارد افشا شده است. با تهیه این گزارش‌ها دستاوردهای مهمی به وجود آمده ما در دوره ششم به دنبال شفاف‌سازی هستیم و قطعا شهرداری چک‌ها را وصول و تا ۶ ماه آینده وضعیت تعیین تکلیف می شود.

در این دوره مدیریت شهری احداث چند بزرگراه در دستور کار قرار دارد و همچنین چه برنامه‌ای برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهرداری تهران را دارید؟‌

اجرای ۹۰ تقاطع هم در دستور کار قرار دارد / تکمیل رینگ اتوبانی شهر/ساخت بزرگراه شهید شوشتری از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است 

تکمیل بزرگراه شهید بروجردی در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد همچنین توسعه اتوبان یادگار امام و احداث اتوبان شهید شوشتری سه اولویت اصلی شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری در حوزه بزرگراه‌ها است البته در کنار این سه اتوبان اجرای ۹۰ تقاطع هم در دستور کار قرار دارد که با احداث این تقاطع‌ها اتصال شبکه‌های بزرگراهی ایجاد و روان‌سازی ایجاد می‌شود. این ۹۰ تقاطع باعث دسترسی بین اتوبان‌ها می‌شود و نقش مؤثری در تکمیل رینگ اتوبانی داشته است.

ساخت بزرگراه شهید شوشتری آغاز شد/برنامه های شهرداری برای بزرگراه شهید بروجردی/روان سازی ترافیک در جنوب غرب تهران

ساخت بزرگراه شهید شوشتری از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و اگر کار طبق برنامه زمانبندی انجام شود بهره‌‌برداری آغاز و به همان میزان که اتوبان امام علی در روانی ترافیک نقش‌آفرینی کرد بزرگراه شوشتری هم در کاهش بار ترافیکی بزرگراه امام علی و صیاد نقش‌آفرین است و ساخت این بزرگراه مهم است چرا که نقش استراتژیکی دارد.

ساخت بزرگراه بروجردی در کاهش آلودگی تاثیر دارد

پیمانکار آن مشخص است و کلنگ‌زنی این پروژه آغاز و عملیاتی اجرایی شروع شده است اما در مورد برخی پروژه‌های نیمه تمام مانند بزرگراه شهید بروجردی باید بگویم که تکمیل این بزرگراه در دستور کار قرار دارد و با تکمیل آن حجم بار ترافیکی منطقه ۱۸ کاهش می‌یابد. احداث این بزرگراه در کاهش آلودگی،‌کوتاه کردن مسیرها، دسترسی به فرودگاه امام خمینی و کاهش مصرف انرژی نقش بسیار مهمی دارد.

 تردد خودروهای سنگین از معابر منطقه ۱۸ حذف می‌شود/سرنوشت پروژه ای که سال ۹۳ رقم خورد در سال ۱۴۰۱ مشخص می شود/باید منابع مالی ایجاد شود/از سال ۹۳ پروژه بروجردی آغاز شده و با وقف مواجه بوده است

این پروژه در سال ۹۳ آغاز شده است و پیشرفت آن حدود ۷۰ درصد است و بزرگراهی است که در امتداد آن آزادراه تهران ـ ساوه قرار دارد و حدفاصل آزادگان تا بلوار ۴۵ متری بهار است که با تکمیل آن اتصال و دسترسی بازار آهن به بزرگراه آزادگان و آزادراه تهران ـ ساوه فراهم می‌شود و همچنین تردد خودروهای سنگین از معابر منطقه ۱۸ حذف می‌شود. البته همزمان با احداث این اتوبان سایر اقدامات عمرانی در این زمینه انجام می‌شود.

در صورتی که تأمین منابع به صورت کامل انجام شود بخشی از این بزرگراه تقریبا ۵ کیلومتری در سال جاری آماده بهره‌برداری می‌شود از سال ۹۳ این پروژه آغاز شده و با وقفه مواجه بوده است اما امسال بهره‌برداری از آن آغاز می‌شود.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.