شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ



ایسنا/کردستان نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان مرجعیت قرار گفتن رسانه‌های استان را مستلزم تقویت کیفیت اخبار ذکر کرد و گفت: بخشی از این امر به وزین شدن اخبار رسانه‌های داخلی ارتباط دارد، که باید با انتشار مطالب با کیفیت جامعه را به تفکر وادارند.

حجت‌الاسلام پورذهبی امروز چهارشنبه (۲۱دی ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان که به مناسبت سالگرد تشکیل بسیج رسانه برگزار شد، اظهار کرد: کیفیت اخبار و نگارش آن در رسانه های استان باید تقویت شود و وزن و ارزش اخبار نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی مرجعیت قرار گفتن رسانه‌های استان را مستلزم تقویت کیفیت اخبار ذکر کرد و افزود: بخشی از این امر به وزین شدن اخبار رسانه‌های داخلی ارتباط دارد، که باید با انتشار مطالب با کیفیت جامعه را به تفکر وادارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، بیان کرد: رقابت میان رسانه‌های استان ضعیف است و خبرنگاران باید با قلم خوب خود فضای رقابت را بین خبرنگاران ایجاد کنند.

وی، پرداختن به بدیهیات و تکراری بودن اخبار را در شأن رسانه های ندانست و گفت: رسانه ها با به روز کردن خود باید به موضوعات جدید و مورد اقبال جامعه بپردازند.

حجت‌الاسلام پورذهبی، نبود مجله در استان را یک ضعف ذکر کرد و افزود: اگر چه انتشار مجله هزینه بردار شده است، اما نشر یک مجله در استان کردستان خالی از لطف نیست و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در این زمینه اقدام کند.

عارف رحیمی، از فعالان رسانه‌ای استان در ادامه این جلسه گفت: بخش فرهنگ در استان نیاز به توجه بیشتری دارد و برای این امر باید کارگروهی فعال از ادارات متولی فرهنگ و رسانه ها تشکیل شود و مسائل را به درستی بررسی کنند.

وی با انتقاد از اینکه برخی از مسئولان شناخت درستی از فرهنگ رسانه ندارند افزود: برای رفع این موضوع لازم است که کارگروهی یکپارچه در استان تشکیل شود.

مرجعیت به رسانه های رسمی برگردد

احمدی،‌سرپرست خبرگزاری ایرنا در کردستان گفت: مرجعیت و مستند بودن رسانه در کشور و به تبع در کردستان ضعیف است که برای تقویت این امر در استان باید مسئولان برای جریان سازی و فرهنگ سازی هر امر مهمی در جامعه به جای فضای مجازی به سراغ رسانه های رسمی بروند.

شفاف سازی میان مسئولان و رسانه‌ها ضروری است

دارا سید عباسی، معاون امور اطلاع رسانی و روابط عمومی استانداری کردستان، شفاف سازی میان مدیران و رسانه‌های استان را خلأ ذکر و اظهار کرد: شفلف سازی در مبحث جهاد تبیین هم یک اولویت است و باید مورد توجه قرار گیرد و مسئولان مردم را محرم خود بدانند.

عدالت ناصری، از فعالان رسانه‌ای استان، خبرنگاران کردستان و به ویژه بانوان را همراه و پیشتاز با اهداف استان در تمامی عرصه های مختلف ذکر کرد و گفت: می‌طلبد که مشکلات خبرنگاران و اصحاب رسانه بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و حل و فصل شود.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.