شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ




سیامک گلشیری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از انتشار آخرین جلد از مجموعه «گورشاه» خبر داد و افزود: این پنجمین و آخرین جلد از مجموعه «گورشاه» در ژانر فانتزی برای گروه سنی نوجوان است که به زودی از سوی نشر افق در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. این مجموعه توانسته با استقبال مخاطبان روبه‌رو شود و جایزه «نوفه» را که به ادبیات گمانه‌زن تعلق می‌گیرد، از آن خود کند.
 
«دختران گمشده»، عنوان نخستین جلد از این مجموعه است که داستان نوجوانی به‌نام نیما را روایت می‌کند که خواهرش، گم و گور شده است. نیما درپی یافتن خواهرش به سراغ نویسنده‌ای می‌رود که معتقد است کتاب‌هایش را براساس واقعیت نوشته و از او برای پیدا کردن گمشده‌اش کمک می‌خواهد؛ اما نویسنده حرف نیما را باور نمی‌کند و پس از مدتی متوجه می‌شود، دختران دیگری هم هستند که مثل خواهر نیما گرفتار شده‌اند.
 
در جلد دوم این‌ مجموعه یعنی «به‌سوی قلمرو شاه‌یوناس»، نیما برای یافتن خواهر خود و دیگر دختران گمشده، راهی سرزمینی می‌شود که سپاه گورشاه در حال فتح آن است. سربازان گورشاه، همه‌جا دنبال نیما و دوستانش هستند و آنها ناچارند کوه‌ها و جنگل‌های ترسناکی را پشت سر بگذارند که پر از موجودات اسرارآمیزند. تنها با پشت‌ سر گذاشتن این‌ مکان‌هاست که به قلمرو شاه یوناس یعنی همان‌پادشاهی می‌رسند که فکر می‌کنند می‌تواند دختران گمشده را برگرداند.
 
نیما و دوستانش در جلد سوم که «طلسم فرشته مرگ» نام دارد موانع بسیاری را پشت سر می‌گذارند تا به قلمرو شاه یوناس برسند؛ اما با رسیدن به قصر متوجه می‌شوند، کسی به فکر نجات دختران گمشده نیست و فرشته مرگ، کنترل همه‌چیز را به دست گرفته است؛ بنابراین باید پیش از آن‌که سپاه گورشاه به پشت دیوارهای شهر برسد، راهکاری پیدا کنند.

«یاران پادشاه» که خواه‌ناخواه خواننده را به یاد «یاران حلقه» در مجموعه «ارباب حلقه‌ها» می‌اندازد عنوان چهارمین جلد از مجموعه «گورشاه» است و زمانی را روایت می‌کند که گورشاه و سپاهیانش، سرزمین‌های بسیاری را به تصرف خود درآورده و به نزدیکی قصر پادشاه رسیده‌اند.
 
حالا قرار است پنجمین جلد از این مجموعه منتشر شود. پنجگانه‌ای که به گفته سیامک گلشیری در بیش از ۱۰۰۰ صفحه و به صورت سریالی نوشته و منتشر می‌شود و همین دنباله‌دار بودن به جذب بیشتر مخاطب می‌انجامد و خوب است که نوجوانان هنوز هم در این اوضاع و احوال اقتصادی برای تهیه کردن و خواندن کتابی که دوست دارند هزینه می‌کنند.



منبع

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.