شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی همدان در گفتگویی با اعلام خبر فوق افزود: زمین‌هایی که برای اجرای طرح های نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در همدان مورد نیاز بود با تصویب طرح جامع شهری به میزان ۲ هزار هکتار به این شهر الحاق شد.

علی عباسیان خاطرنشان کرد: طرح جامع شهری همدان در هفدهمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران (دوشنبه چهارم دی ماه سالجاری) بازنگری و در نهایت تصویب شد.

وی اضافه کرد: در طرح جدید جامع شهری همدان با پیوستن زمین‌های مورد نیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن موافقت شد و با افق جمعیتی ۷۲۱ هزار نفر در سال ۱۴۱۵ برای شهر همدان به تصویب رسید.

معاون معماری اداره کل راه و شهرسازی همدان یادآور شد: شهر همدان بافت تاریخی منحصر به فرد خود را دارد و در طرح جامع شهری، معماری ویژه آن حفظ شده است.

عباسیان ادامه داد: در تصویب طرح جامع شهر همدان با توجه به معماری خاص شهر، موضوعات کاهش ترافیکی و دسترسی‌های این شهر و همچنین حفظ زمین‌های کشاورزی شهر مورد توجه قرار گرفته و با توجه به این جزئیات طرح جامع شهر همدان مصوب شد.

وی اظهار داشت: پیوستن سه روستای علی‌آباد، حسن‌آباد و قاسم‌آباد که پیش‌تر پیوستن آنها به تصویب هیأت دولت رسیده بود با دستور حفظ زمین‌های کشاورزی و ضوابط مربوط به روستا در طرح جامع شهر همدان به تصویب رسید.

معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی همدان تصریح کرد: تعیین سیاست گذاری‌ها برای توسعه شهر در چند مرحله انجام می‌شود، لذا طرح های آمایش سرزمین با مقیاس یک/۵۰ هزارم، طرح‌های ناحیه ای در مقیاس یک/۲۵ هزارم، طرح‌های جامع در مقیاس یک/۱۰ هزارم و طرح‌های تفصیلی در مقیاس یک/۲ هزارم سیاست گذاری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح های ناحیه‌ای استان همدان در سه بخش شمالی، مرکزی و جنوبی تعریف شده است، اعلام کرد: طرح ناحیه شمالی شامل رزن، فامنین، کبودرآهنگ و درگزین و همچنین طرح ناحیه مرکزی شامل همدان، بهار، اسدآباد و قهاوند تهیه و ابلاغ شده است و طرح ناحیه جنوبی نیز شامل ملایر، نهاوند و تویسرکان تهیه و در مراحل نهایی ابلاغ قرار دارد.
۴۶

ثبت دیدگاه

  1. سلام بالای شهرک بهشتی قابلیت بسیار خوبی برای شهرک و حفظ توسعه شهری دارد

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.