شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ×
قدر دان محبت باشیم نه اسیر فریب
یادداشتی از رضا جعفری
پ
پ

سخنی با مردم فهیم و زحمتکش شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد.

با سلام خدمت همه مردم شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد، من رضا جعفری جانباز جنگ تحمیلی، مهندس عمران با ۲۸ سال سابقه در مجلس شورای اسلامی هستم.

به علت مسائل شغلی تاکنون در هیچ کدام از مقاطع در تبلیغات انتخابات نمایندگان در هیچ حوزه‌ای مشارکت نداشته و تبلیغی هم برای هیچ نماینده‌ای نداشته‌ام و گاها فقط در مسند نظارت شعب اخذ رای فعالیت کرده‌ام. اما با توجه به عملکرد جناب آقای دکتر حسین حق وردی و رصد عملکرد ایشان چه در مجلس و چه در فعالیت‌های جانبی، برآن شدم تا نکاتی را خدمت مردم شریف حوزه مشق متذکر شوم.

برای صحبت‌ها و دلنوشته‌هایم، خدا را گواه می‌گیرم که جز حقیقت چیزی بیان نکنم و قضاوت را بعهده خود شما شهروندان محترم این حوزه می‌گذارم.

جناب آقای دکتر حق وردی یکی از بهترین نمایندگان مجلس از نظر ادب، تعامل، مثبت اندیشی و تلاشگری بوده که درد و رنج مردم را سرلوحه کارهای خود قرار داده و به دور از هرگونه ریا و تظاهر و دوگانگی است. ایشان از شخصیت‌هایی است که از دل جامعه و مردم زحمت‌کش و دلسوز بدون اینکه رانتی داشته باشد به مجلس راه پیدا کردند.

من که در دوره‌های مختلف مجلس حضور داشته و با نمایندگان بسیاری کار کرده و آشنا به امورشان هستم قسم می‌خورم که انگشت‌شمار بوده‌اند کسانی مثل آقای دکتر حق وردی که مال دنیا و رانت‌های بسیاری که به واسطه جایگاه نمایندگی برایشان مهیاست چشمی نداشته و من با قسم به خون همه همرزمانم از برائت ایشان از هر ناپاکی گواهی می‌دهم.

دکتر حسین حق وردی یکی از بهترین و پاکترین نمایندگانی است که همواره رضای خدا و مصلحت مردم و توسعه و آبادانی حوزه انتخابیه را مد نظر داشته و از هیچ تلاشی برای بدست آوردن امتیازاتی برای مردم و توسعه زیرساخت‌های شهرستان‌های حوزه خود دریغ ننموده و با کمک گرفتن از خدای متعال و همت خود و دوراندیشی برای توسعه پایدار حوزه مشق همیشه کمر همت بسته و در این راه با هر کسی که امکان داشت بتواند برای این حوزه و مردمش کاری انجام دهد وارد مذاکره شده و کاری را انجام داده و به نتیجه رسانده‌اند.

گرفتن بودجه از دولتی که ریالی برای کارهای عمرانی نمی‌دهد کار آسانی نیست. خود شاهد هستم که شبانه‌روز در فکر انجام کارهایی بوده‌اند که سالیان سال اجرای آنها متوقف بود.

تک تک مردم فهیم و زحمتکش حوزه مشق شاهد و ناظر بیمارستان‌هایی بودند که نیمه‌کاره برای سالیان طولانی رها شده بودند و الان در حال خدمت‌رسانی هستند.

ایجاد دانشکده‌های پرستاری و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و مراکز درمانی و شبانه‌روزی فعال، حاصل تلاش این مرد عزیز بوده و افراد شاغل بسیار در همین مراکز، شغلشان را وام‌دار عملکرد ایشان هستند.

ایجاد لکه‌های صنعتی، ایجاد مدرسه نوابق دختران، برقراری ارتباط شبکه تلفن‌های همراه اول و ایرانسل و… در دورافتاده‌ترین مناطق، ایجاد ردیف بودجه در بحث آب و شبکه آبرسانی و جمع‌آوری فاضلاب و شبکه تصفیه‌خانه فاضلاب که ضامن دریافت بودجه برای سالیان بعد نیز می‌باشد، کار آسانی نیست و کار هر کسی نیست.

جناب آقای دکتر حق وردی که خدا همیشه و در همه حال یار و یاورشان باشد، با اخلاق نیکو و ممارست، گرفتن حق مسلم مردم را با صبوری بسبار و بردباری با برگزاری جلسات بسیار در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های تابعه، کار را به انجام رسانیده و مایه افتخار حوزه مشق شده‌اند.

گفتنی‌ها از عملکرد و رفتار ایشان بسیار دارم ولی همین بس که ایشان قبل از ورود به مجلس، خانه کوچکی در محله آشنای مردم داشته و بعد از نمایندگی نیز در همان خانه سکونت دارند. درحالی‌که افرادی هستند که در وهله اول، خانه و ماشین و… خود را آنگونه که به دنبالش بودند تغییر دادند.

من به نوبه خود از تمام روزها و ساعت‌هایی که با دکتر حسین حق وردی کار کرده‌ام، نهایت افتخار و خرسندی خود را دارم که در معیت شخصی بوده‌ام که در عین جایگاه رفیع نمایندگی مجلس شورای اسلامی با تواضع و به دور از منیت و کبر و غرور و رانت و ربا و ریا و تظاهر و… بوده و همواره در پی ساختن محیطی بهتر برای زندگی همشهریانش بوده و از هیچ تلاشی در این مسیر فرو گذار نبوده‌اند.

خدا را شاهد می‌گیرم که نه بخاطر اینکه ایشان نماینده مستقیم من هستند و من با ایشان کار می‌کنم گفته باشم، به حقانیت خداوند متعال اینگونه نیست. فقط بخاطر اینکه دکتر حق وردی مردی است که لایق بهترین تعریف‌هاست. بخاطر اخلاق، پشتکار و اهمیت دادن به مردم حوزۀ انتخابیه‌اش و تلاشگری ایشان برای توسعه پایدار، بدون کوچکترین چشم‌داشت و توقع و انتظار از کسانی است که کاری برایشان نموده و اعتبارات کلانی را که برای مردم منطقه‌اش گرفته.

بیایید هیچوقت فراموش نکیم محبت و لطف و تلاشی که بی‌منت، این مرد بزرگ برای شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد انجام داده است.

گرفتن امتیاز خطوط مترو یکی از مشکل‌ترین و دور از انتظارترین امتیازات در شرایط جراحی اقتصادی دولت بود که ایشان موفق به دریافت آن شد، آنهم در وضعیتی که دولت فقط و فقط اعتبار پروژه‌های عمرانی را که زیر ۸۵ درصد بوده را قطع کرده. آنوقت ایشان توانست برای یک پروژۀ صفر درصد، مصوبه و اعتبار بگیرد.

بیایید به این فکر کنیم که سالیان بسیار، بودجۀ شهریار، قدس و ملارد صرف تهران بزرگ می‌شد ولی اکنون نه تنها دولت بی‌پول را مجبور به پرداخت اعتبار نموده و نه تنها توانستند که فرمانداری ویژه شهریار را بگیرند بلکه در تلاش استان نمودن شهریار به مرکز شهریار هستند که تمامی کارهای آنرا انجام داده‌اند. بخدا قسم بخدا قسم که کار بسیار بزرگی برای منطقه انجام داده‌اند. و چه خوبست که در این آشفته بازار تبلیغات، کسانی که برای استفاده از صندلی مجلس به نفع خودشان هستند و شعارهای تبلیغاتی آنچنانی داده و یک درصد آنها بعد از ورود به مجلس پایبند به گفته‌های خود نیستند.

عملکرد مردی (دکتر حسین حق وردی) را که با همه وجود برای عموم مردم منطقه‌اش کارکرده و پشیزی برای رانت و ربا و ریا ارزش قائل نیست، اجر نهاده و سپاسگزار محبت و لطف و تلاشش باشیم، چه با رای دادن و چه با قدردانی از تمامی تلاش‌های به ثمر رسیده اش.

بخدا قسم که در این سه دهه حضور خود در مجلس و رویارویی و کار با نمایندگان بسیار، یکی از بهترین نماینده‌هایی که با اخلاق و دل پاک و از دل مردم و از متن جامعه فرهنگیان دلسوز و زحمتکش به مجلس راه یافت و تلاش کرد و موفق بود و تن و روح خود را به ناپاکی‌های مالی نداد، جناب آقای دکتر حسین حق وردی است.

درود بر آیین مردانگی و دل‌پاکی ایشان.

با افتخار

رضا جعفری

رییس دفتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی. بهمن ۱۴۰۲

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.