شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز، گروه اجتماعی: با توجه به آنکه این روزها شرکت‌های خصوصی مختلفی اقدام به حمل و نقل مرسولات می‌کنند اما شرکت پست همچنان انتخاب اول بسیاری از افراد برای جابجایی بسته‌ها است. در واقع حجم بالایی از مرسولات پستی در این شرکت انجام می‌شود و از قدیم مردم اعتماد بسیاری به این سازمان دارند.

یکی از بارزترین مشکلات مرسولات پستی دیر رسیدن مرسولات پستی به دست گیرنده‌هاست. هرچند که دیر رسیدن مرسولات پستی به عوامل مختلفی بستگی دارد.

برخی از مشترکان براین باورند که بسته ارسالی آنها تا چند ساعت آینده به دست گیرندگان می‌رسد. در حالی که مدت زمان دقیق دریافت بسته‌ها با توجه به نوع بسته تعیین می‌شود. مثلا سرویس ویژه کمتر از ۲۴ ساعت، پیشتاز بین ۱ تا ۳ روز و سرویس سفارشی بین ۳ تا ۷ روز زمان می‌برد.

با شیوع بیماری کرونا و محدودیت تردد افراد در اماکن عمومی و مراکز خرید، شاهد بی‌­سابقه تجارت الکترونیک بودیم. لذا اکثر مردم بیشتر خریدهای خود را به صورت غیرحضوی و اینترنتی انجام می‌دهند، به همین خاطر، فعالیت ادارات پست نیز بسیار بیشتر از گذشته شده است. به طوری که طبق اطلاعات به دست آمده حجم سفارشات پستی بعد از شیوع کرونا ۱۵۰ درصد افزایش یافته است. در حالی که تعداد کارکنان ادارات پست تغییری نکرده است. لذا در این صورت، هر چند کارکنان اداره پست طبق روال قبلی یا حتی بیشتر از آن کار کنند، اما کاملا طبیعی است که بسته‌های مشتریان کمی با تاخیر به دست آن‌ها برسد.

اداره پست شهرستان شهریار نیز با کمبود نیروی انسانی و حجم زیاد مرسولات پستی مواجه است که در پی آن در ماه­های گذشته شاهد نارضایتی تعدادی از شهروندان بودیم.

در نشستی صمیمانه با امیر مهرکیا سرپرست جدید اداره پست شهرستان شهریار، گزارشی از وضعیت موجود و اقدامات صورت گرفته برای بهبود خدمت رسانی هرچه بهتر و سریعتر به شهروندان محترم از طریق این اداره ارائه نمودند.

وی در ابتدا از مشکلات به وجود آمده در امر توزیع مرسولات پستی، از شهروندان عذرخواهی کردند و اظهار نمودند علیرغم افزایش حجم کاری این اداره، تعداد نیروهای نامه ­رسان در این بازه زمانی افزایشی نداشته بلکه تعداد قابل توجهی نیز کاهش داشته است. وی علت اصلی تاخیر در توزیع بسته ­های پستی را همین کمبود نیروی توزیع اعلام کردند و گفتند برای رفع این کاستی، در پی تعامل با ادارات و سازمان­های مختلف شهرستان، در تلاشیم تا با جذب نیروی انسانی زبده و کارآمد و تکمیل کادر توزیع، از مشکلات موجود بکاهیم و در زمانی نزدیک شاهد ارائه خدمات بهتر و سریعتر به شهروندان گرامی باشیم.

باتوجه به اینکه حدود یک ماه از مسئولیت آقای مهرکیا در این اداره می ­گذرد، خلاصه ای از عملکرد این اداره در ۴ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ را ارائه کردند.

ایشان تعداد بسته ­های وارد شده به این اداره برای توزیع را بیش از ۶۶۰ هزار مورد عنوان کردند که نسبت به زمان مشابه سال گذشته حدود ۲۹ درصد افزایش داشته است. بر این اساس، به طور میانگین روزانه ۵ هزار و پانصد بسته فقط توسط ۵۵ نیروی نامه ­رسان در سطح شهرستان توزیع شده است. شایان ذکر است تعداد بسته­ ها نسبت به نیروهای توزیع خیلی بیشتر از حد مجاز است و همین امر موجب کندی توزیع و نارضایتی شهروندان عزیز را به دنبال داشته است.

همچنین تعداد بسته های ارسالی در ۴ ماه نخست سال ۱۴۰۲ توسط این اداره را ۳۹۲ هزار مورد اعلام کردند که در مقایسه با زمان مشابه سال قبل حدود ۱۸ درصد افزایش داشته است.

باتوجه به اعلام نیاز اداره پست شهرستان شهریار، از جوانان جویای کار دعوت می ­شود برای همکاری با این اداره، به اداره پست مرکزی شهرستان شهریار واقع در شهرک اداری مراجعه نمایند.

ثبت دیدگاه

  1. وضعیت پست شهریار روز ب روز بدتر شده .

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.