جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

به گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر احمد وحیدی روز یکشنبه در پایان دیدار چهره به چهره با نمایندگان نخبگان و تشکل های مردمی در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، در جمع خبرنگاران همچنین گفت که در این مرحله از انتخابات برای شکل گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه انتخابات بصورت الکترونیکی خواهد بود که آموزش های مربوط به آن آغاز شده است.

وزیر کشور همچنین توضیح داد، در این دوره، نامزدها برای ۴۵ کرسی باقی مانده رقابت می کنند و  مردم آرای خود را در ۲۲ حوزه انتخاباتی و در بیش از ۱۱ هزار شعبه اخذ رای به صندوق ها می ریزند.

وی در خصوص تائید مرحله نخست انتخابات از سوی شورای نگهبان گفت: انتخابات در تمامی حوزه ها از سوی شورای نگهبان تائید شده است.

دکتر وحیدی در ارتباط با بحث تخلفات نیز اظهارداشت: ستاد پیشگیری از تخلفات در انتخابات اسفندماه پارسال در همه استان ها مستقر بود؛ البته موارد ارجاعی بسیار کم بود که اگر پرونده ای در قوه قضاییه در این ارتباط تشکیل شده باشد، عزیزان در این قوه رسیدگی خواهند کرد.

دکتر وحیدی در پاسخ به سوالی در خصوص دستور رئیس جمهوری جهت اختصاص سه میلیارد یورو برای انسداد مرزها نیز گفت: این مصوبه سابق است که رئیس جمهوری دستور آن را صادر کردند و منابع آن نیز برای یک سال نیست، بلکه مربوط به چند سال خواهد بود.

وی افزود: موضوع انسداد مرزها یکی از موضوعات مهم کشور می باشد که نیازمند منابع مالی بود و با توجه به حساسیت رئیس جمهوری دراین خصوص، دستور تامین منابع مالی آن را صادر کردند.

وزیر کشور، این مصوبه را مربوط به همه مرزهای کشور دانست و گفت ، قطعا مرزهای شرقی و غربی، بویژه مرزهای شرقی، در اولویت این مصوبه هستند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.