شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

به گزارش شهریار نیوز، جلسه ای در روز دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱ با هماهنگی جناب آقای دکتر حقوردی، نماینده محترم شهرستانهای شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر محترم جهاد کشاورزی برگزار شد. این جلسه در خصوص مشکلات کشاورزان حوزه مشق و مشکلات تعاونی های روستائی سه شهرستان بود. نمایندگان کشاورزان در خصوص مشکلات تعاونی های روستائی سه شهرستان سخنان مبسوطی ایراد کردند.

آقای بختیاری فر، رئیس هیئت امنای مجمع یاران انقلاب و نماینده کشاورزان شهرستان شهریار بطور مفصل در خصوص مشکلات کمبود آب و فرونشست آب در دشت شهریار و نیز درباره ضرورت تامین امنیت باغات با احداث دیوار و اتاق نگهبانی و ساخت سوله برای دامداری و مرغداری و چند منظوره کردن فعالیت های کشاورزی و آبیاری تحت فشار و حل مشکلات عدیده کشاورزان و لازمۀ تامین آب سفره های زیرزمینی از تسویه خانه فیروز بهرام تهران سخن گفت.

سپس آقای سید ولی اله ترابی، رئیس هئیت مدیره شرکت تعاونی انقلاب مواردی را بیان کردند:

۱- اگر تعاونی های روستائی رونق داشتند، دیگر روستائیان به شهرها مهاجرت نمی کردند و اینهمه آسیب های اجتماعی بوجود نمی آمد!

۲- کار تعاونی ها دو گونه است [یا غیراعتباری است یا اعتباری] در غیراعتباری براساس ماده ۵ اساسنامه موظف به تامین ارزاق و کلیه مایحتاج سهامداران و مشتریان از سم و کود گرفته تا ماشین آلات و ابزار کشاورزی و لوازم خانگی و تامین خودرو و آب و برق و گاز و تلفن و مسکن و… هستیم.

۳- ما در تعاونی روستایی منابع مالی و بودجه دولتی نداریم لذا طبق ماده های ۷۳، ۷۵، ۷۶ سال ۱۳۵۰ جایگاه قانونی برای تاسیس واحداعتباری داریم. تعاونی ها ظرفیت وزارت جهاد کشاورزی هستند و باید حفظ شوند، تعاونی ما بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان منابع دارد.

۴- به سهامداران برای تعمیر موتور آب، تسهیلات می دهیم.

۵- صنایع تبدیلی و کارخانه سبد سازی و سردخانه برای حفظ میوه داریم.

۶- سازمان ما علیه تعاونی زیرمجموعه خود به بانک مرکزی شکایت کرده و می گویند پولتان را بیارید تحویل صندوق ایرانیان بدهید.

۶- صندوق ایرانیان ۱۵۰ میلیارد تومان کسری بودجه داشته توان اداره یک صندوق کوچک را ندارند به ما میگن تمام تعاونی ها باید منابع را به صندوق ایرانیان بدهند! ما بدون اجازه مجمع اختیار نداریم.

۷- وی گفت تعاونی های انقلاب تنظیم بازار استان را به عهده گرفت و مرغداری های دماوند و فیروز کوه را از ایستایی درآورد و با تزریق نقدینگی دان و جوجه و بهداشت و درمان جوجه ها را فراهم نمود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.