شهریار نیوز:
به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از د ورج، شبکههای اجتماعی همچون تیکتاک، اینستاگرام، یوتیوب و ایکس (توئیتر سابق) همواره بر سر آمار بازدید ویدئوها با هم رقابت میکنند. اما تحقیقات جدید نشان میدهد برخی از این پلتفرمها در محاسبه بازدیدها صادق نیستند.
سیستم شمارش تیکتاک حتی بازدیدهای کوتاه (کمتر از ۳ ثانیه) را محاسبه میکند، این روش موجب میشود آمار بازدیدها به سرعت افزایش پیدا میکند. منتقدان میگویند این روش گمراهکننده است و ارزش واقعی تعامل را نشان نمیدهد.
یوتیوب
فقط بازدیدهای واقعی و کاملتر را شمارش میکند، حداقل ۳۰ ثانیه تماشا برای ثبت یک بازدید لازم است، این روش دقیقتر اما موجب میشود آمار رشد کندتر به نظر برسد.
اینستاگرام و ایکس
اینستاگرام روشی میانرده دارد، ایکس (توئیتر سابق) کمترین شفافیت را در گزارش آمار دارد، هر دو سکو بارها به دستکاری آمار متهم هستند.
در دنیای شبکههای اجتماعی، همه بازدیدها برابر نیستند، برای درک واقعی عملکرد محتوا، باید فراتر از اعداد ظاهری را دید و به معیارهای کیفی توجه کرد. این تنها راه برای عبور از جنگ اعداد و درک حقیقت پشت آمارهای گزارش شده است.
ثبت دیدگاه