شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ


به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، اهدای خون اهدای حیات و زندگی به فرد است؛ چراکه هستند بسیاری از بیماران که برای زنده ماندن نیازمند قطرات ناچیز خون همنوعان خود هستند و اهدای قطرات ارزشمند خون به بیماران نیازمند تزریق زندگی و ماندن و ادامه دادن مسیر حیات است.

طرح پویش یکشنبه‌های اهدای خون توسط سازمان انتقال خون استان تهران برگزار می‌شود.

در یکشنبه این هفته کارکنان و اعضای شورای شهر تهران به این پویش انسان دوستانه پیوسته و با اهدای خون خود جانبخش بیماران نیازمند به خون شدند.

محمود رضا کبیری،مدیر روابط عمومی شورای شهر تهران پویش زیبای یکشنبه‌های اهدای خون را حرکت موثری در سلامت شهری خواند و افزود: به خاطر این پویش مردمی به شما تبریک می‌گوییم و از این حرکت از طرف شورا و شهرداری تمام‌قد حمایت می کنیم.

وی در حاشیه اهدای خون شورای شهر با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری تمام قد از یکشنبه‌های اهدای خون حمایت می‌کند،گفت: شورای ششم و شهرداری تهران از ممکن ساختن اهدای خون در محلات تهران در پویش یکشنبه‌های اهدای خون تشکر می‌کند و پای هرگونه همکاری که مشارکت مردمی و اجتماعی را به سوی اهداف مشترک ما سوق  بدهد ایستاده‌ایم.

کبیری اهدای خون را در حوزه مشارکت های اجتماعی کاملا همسو با اهداف شورای شهر خواند و افزود: در راستای طرح یکشنبه‌های اهدای خون هر فعالیتی که لازم باشد برای فرهنگ سازی و گسترش این طرح انجام می دهیم  و از مردم می‌خواهیم به این پویش همگانی بپیوندند و

مدیر روابط عمومی شورای شهر تهران گفت: امیدواریم با کمک به این پویش جامعه‌ای شاداب و بانشاط و شهروندانی مسئول داشته باشیم.

محمد رضا مهدیزاده ، مدیر کل انتقال خون استان تهران نیز ضمن تشکر از همراهی شورای شهر تهران در طرح یکشنبه‌های اهدای خون، گفت: این طرح با هدف جلب مشارکت مردم به صورت محله محور در سرای محلات شهر انجام می شود و غیر از شورای شهر دو محله دیگر تهران تا کنون میزبان تیم سیار اهدای خون بوده اند.

وی افزود: طرح یکشنبه‌های اهدای خون به صورت محله محور با توجه به عدم گستردگی مراکز اهدای خون ثابت در مناطق گسترده شهر تهران و تقاضای مکرر مردم راه اندازی شده است و این طرح با همکاری کانون‌های اهدا در محلات و با هدف پررنگ شدن حضور شهروندان در زمینه اهدای خون آغاز به کار کرده است و غیر از شورای شهر تا کنون در دو محله تهران اجرا شده و با استقبال خوب شهروندان مواجه بوده است.

 تیم سیار یکشنبه‌های اهدای خون در ساختمان شورای شهر واقع در خیابان بهشت مستقر شد و از کارکنان و نمایندگان شورای شهر که داوطلب اهدای خون بودند خون گیری کرد.

در این یکشنبه ۹۱ تن از کارکنان شورا برای اهدای خون مراجعه کردند و ۶۳ تن از آنان موفق به اهدای خون شدند .

طرح یکشنبه‌های اهدای خون در سایر محلات شهر تهران نیز اجرا خواهد شد و هر یکشنبه شاهد همین برنامه در سرای محلات و نقاط مختلف شهر خواهیم بود.

انتهای پیام/
 




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.