شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ




به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سه‌شنبه (۳۰ خرداد)، رونمایی کتاب «بازی شادی خلاقیت» با حضور حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فاطمه آرام‌جان و سیدمیثم هاشم‌زاده نویسنده‌های کتاب در سالن کنفرانس کانون پرورش فکری برگزار شد.
 
حامد علامتی درباره کتاب «بازی شادی خلاقیت» گفت: این کتاب چند نکته دارد که با هدف پرورش خلاقیت، رشد و تکامل همه جانبه برای کودکان پیش‌بینی شده و ویژه والدین و مربیان است و علاوه‌بر مهارت‌های فکری و ذهنی، به مهارت‌های جسمی هم توجه کرده است.
 
سیدمیثم هاشم‌زاده، نویسنده کتاب «بازی شادی خلاقیت» نیز درباره اهمیت بازی گفت: بازی به بچه‌ها کمک می‌کند ابتکار عمل و خلاقیت داشته باشند و با توجه به شرایط شهرنشینی، ایجاد شرایط برای بازی بچه‌ها کم شده است و بچه‌ها نمی‌توانند هیجانات خود را تخلیه کنند. بازی‌ها در این کتاب با هر وسیله و در هر مکانی می‌توانند اجرا شوند.
 
در ادامه فاطمه آرام‌جان دیگر نویسنده کتاب بیان کرد: یکی از ویژگی‌های این کتاب این است که تمام بازی‌های پیشنهادی، عکس و فیلمبرداری شده است و بر اساس یک هدف‌گذاری مشخص بوده که در قالب اهداف یازده‌گانه وزارت آموزش و پرورش است. بازی صرفا سرگرمی نیست؛ بلکه به واسطه بازی می‌توانیم آموزش‌های مختلفی را در حوزه ریاضی، تربیتی، پرورشی و مهارتی ارائه کنیم. بنابراین بهتر است برای بازی وقت بیشتری بگذاریم.
 
وی افزود: همه بازی‌های پیشنهادی در این کتاب را می‌توانیم در خانه، مسافرت، مهدکودک و در فضای باز انجام داد و برای گروه سنی دو تا ۹۹ سال اجرا می‌شود. روش انجام بازی‌ها نیز به صورت خلاقانه نوشته شده است. همچنین در بخش «تجربه من» جای خالی قرار داده‌ایم تا مادر و مربی یادداشت خود را از اولین تجربه‌شان در اجرای بازی بنویسند. این کتاب به رشد مهارتی در بچه‌ها کمک می‌کند.



منبع

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.