یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، غرفه آذربایجان شرقی در دومین روز از نمایشگاه ایران اکسپو میزبان هیات هایی از کشورهای چین، بوکینافاسو، پاکستان و غنا بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در این خصوص گفت: در دیدار با هیات های تجاری داخلی و خارجی توانمندی ها و ظرفیت های اقتصادی و صادراتی آذربایجان شرقی ارائه شد.

محمد کلامی با اشاره به برخی ظرفیت های صادراتی استان افزود: ۵۵ درصد تولید صنایع غذایی آذربایجان شرقی به ۷۰ کشور صادر می شود؛ در حوزه تولید ماشین آلات کشاورزی نیز ۶ نوع تراکتور با کاربری های مختف و اداوت آن در حال تولید است.

وی گفت: در حوزه دارو نیز شرکت های داروسازی زهراوی، دانا و شهید قاضی مستقر در آذربایجان شرقی محصولات مهمی همچون داروهای درمان سرطان و ام اس تولید می کنند.

کلامی بر اهمیت صنایع چرم تاکید کرد و گفت: ۸۰ درصد چرم ایران در آذربایجان شرقی تولید می شود که بخش زیادی از نیاز داخل تامین و در کنار آن صادرات نیز انجام می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: ۹۶ درصد اقتصاد استان در دست بخش خصوصی است که نقش مهمی در توسعه استان دارند.

وی افزود: ما در آذربایجان شرقی آماده همکاری های دو جانبه در حوزه صادرات محصولات استان به کشور غنا هستیم.

کلامی گفت: آماده فراهم نمودن مقدمات لازم برای حضور هیات غنایی در آذربایجان شرقی و امضای تفاهم نامه های اقتصادی و توسعه روابط تجاری با این کشور هستیم.

سرپرست تیم تجاری سیاسی کشورغنا  نیز با اعلام آمادگی برای خواهر خوانندگی بین دو کشور گفت: امیدواریم با ایجاد خواهر خوانندگی  روابط سیاسی، مبادلات اقتصادی و تجاری نیز توسعه پیدا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با هیات چینی نیز گفت: آذربایجان شرقی چهارمین قطب صنعتی ایران بوده و چندین شرکت چینی نیز در استان سرمایه گذاری کرده اند و ظرفیت های لازم برای حضور و سرمایه گذاری شرکت های خارجی فراهم است.

کلامی افزود: در تولید فولاد بزرگترین بخش خصوصی در آذربایجان شرقی واقع شده است و ۳۰ درصد صادرات کشور در این حوزه متعلق به این استان است.

کلامی به تولید لوازم خانگی نیز اشاره کرد و گفت: ۶۵ درصد تولید لوازم خانگی کشور در آذربایجان شرقی انجام می شود و در این حوزه ظرفیت های بسیار خوبی برای صادرات محصولات مختلف این صنعت وجود دارد.

در ادامه، هیات چینی برای حضور در آذربایجان شرقی، جهت آشنایی بیشتر با تولیدات شرکت های فولادی اعلام آمادگی کرد.

کلامی در گفت و گو با هیات پاکستانی نیز بر تنوع محولات صنایع غذایی در آذربایجان شرقی تاکید کرد و گفت: آذربایجان شرقی از نظر تولید صنایع محصولات غذایی در کشور قطب محسوب می شود و از نظر تنوع و کیفیت تولید در رده های بالا قرار گرفته و از تکنولوژی‌های نوین در این حوزه استفاده می کند.

هیات تجاری پاکستان نیز برای خرید محصولات صنایع غذایی از آذربایجان شرقی اعلام آمادگی کرده و خواستار واردت این محصولات به کشور پاکستان شد.

این دیدارها فرصتی برای شرکت‌ها و صنایعم آذربایجان شرقی فراهم می آورد تا محصولات خود را به بازارهای بین‌المللی معرفی کنند و زمینه‌های جدیدی برای صادرات و همکاری‌های تجاری را با کشورهای مختلف ایجاد نمایند.

گفتنی است در این دیدارها  از هیات های تجاری برای بازدید از ظرفیت ها و قابلیت های اقتصادی و تجاری آذربایجان شرقی دعوت به عمل آمد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.