جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، جبارعلی ذاکری امروز شنبه در جلسه کمیسیون ایمنی راه های استان، افزود: توجه و هماهنگی های بیشتر بین دستگاه های استانی نتیجه بخش بوده و به دنبال آن در اوج سفرهای نوروزی شاهد کاهش فوتی ها و جرحی ها در استان بودیم.

وی گفت: در تصادفات برون شهری و درون شهری استان در ۲۱ روز ابتدایی سال، در مجموع ۳۸ نفر فوت کردند که نسبت به میانگین سالیانه در این ایام، با کاهش مواجه بوده و این موضوع نشان دهنده کار جمعی و اثربخشی آن است.

ذاکری تاکید کرد: این هماهنگی ها در طول سال باید استمرار پیدا کند و اقدامات تعاملی توسط دستگاه های اجرایی انجام شود تا در طول سال نیز شاهد کاهش آمار فوتی های تصادفات در استان باشیم.

وی گفت: دستگاه های اجرایی باید آسیب شناسی کنند و اقدامات موثری را که در افزایش ایمنی و کاهش تصادفات تاثیر گذار است در دستور کار قرار دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: باید با کارهای کارشناسی و برنامه ریزی های لازم، علی رغم افزایش ترددها و خودروها به هدف اصلی که کاهش تصادفات جاده ای است برسیم.

ذاکری، آسفالت راه های روستایی را گامی مثبت در این زمینه دانست و اظهار داشت: آسفالت حدود ۷ هزار کیلومتری راه های روستایی اقدام خوبی است که این کار حتما باید بر اساس مطالعات دقیق و متناسب با نوع راه های روستایی انجام شود و همچنین تناسب بین میزان تردد خودروها و اقدامات فنی در آسفالت ریزی و روسازی این مسیرها مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: مسیر مراغه به هشترود علی‌رغم اقدامات موثری که راهداری انجام داده است جزو نقاط پرحادثه است و ضروری است با پیگیری‌های مسکن و شهرسازی و راه و ترابری فاز اول این آزادراه در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

معان هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی به اتمام سه پروژه مهم استان در سال جاری تاکید کرد و گفت: آزادراه‌های تبریز- مرند و مراغه- هشترود و کنارگذر ایلخچی جزو پروژه های مهم آذربایجان شرقی در سطح ملی هستند که فاز اول آنها در سال جاری به بهره برداری خواهند رسید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.